Valmentaja esittelyt
Ansku
Kuka/millainen olen?
- Olen aamuvirkku peruskoulun ope, joten aamuwodit ja teinien tunnitoon eniten mun juttu.
Miten ja miksi valmennan?
- Koska mä lähden aina ite hymyssä suin salilta kotiin, silloinki jos ei oo ollu se paras päivä ennen kun tulee salille. Toivon et asiakkaat sais saman kokemuksen mun tuntien jälkeen ja lähtis kotiin leveämmällä hymyllä ku salille tullessa.
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Haluun olla antamassa selkeitä ohjeita turvalliseen tekemiseen ja innostua ja onnistua yhdessä asiakkaiden kanssa.
Jokin fakta minusta.
- Tää nyt ei oo yllättävä ollenkaan mut hyvä se on muistuttaa et mulla on kirkkaasti salin parhaat musat!
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Parasta on YHTEISÖ! Kirkkaasti parasta. Huonointa ehkä se et niin vähän pääsee tekee lajitreeniä pihalle.
Juuso
Kuka/millainen olen?
- Olen vuosien varrella ehkä hieman hämäläistynyt pirkkalalainen vahvistus. Minuun voi törmätä salilla — tai eri viestintäkanavien kautta — myös muissa kuin koutsaushommissa, sillä vastaan salin arjen pyörittämisestä täysipäiväisesti. CrossFitin ja CrossFit Hämeenlinnan parissa olen ollut tiiviisti mukana vuodesta 2019 lähtien.
Miten ja miksi valmennan?
- Haluan luoda tunneilleni rennon ja helposti lähestyttävän ilmapiirin, jossa jokainen voi olla oma itsensä ja kehittyä ilman turhia paineita. Koutsaaminen on itselleni tosi palkitsevaa hommaa — on hienoa päästä auttamaan mukavia ihmisiä ja näkemään läheltä, miten paljon säännöllinen harjoittelu voi parantaa elämänlaatua.
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Hyvän fiiliksen, selkeiden ohjeiden avulla onnistumisia ja päivän parhaan tunnin, jonka aikana ei tarvitse miettiä mitään muuta.
Jokin fakta minusta.
- Oon vasenkätinen, mutta myös mun räpsäkäsi on vasuri. Voin täten vahvistaa, että minusta ei tule koskaan pesäpalloilijaa.
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Parasta on ehdottomasti ihmiset! Vähiten kivaa on kahden käden käsipainotempaus sekä olemattomat penkkipunnerrustulokseni.
Meri
Kuka/millainen olen?
- Olen fysioterapeutti ja pitkän linjan crossfittaaja, jolle liikkuminen on elämäntapa. CrossFit vei mennessään heti ensipuraisulla syksyllä 2014 ja vuonna 2021 hyppäsin valmentajan saappaisiin. Olen rauhallinen ja analyyttinen pohdiskelija, kunnes joku yllyttää johonkin haasteeseen, ja miettiminen jää myöhemmäksi. Silloin usein taikuri yllättyy itsekin tempuistaan! :D
Miten ja miksi valmennan?
- Valmennan fysioterapeutin analyyttisella otteella ja pitkän lajitaustan tuomalla kokemuksella. Turvalliset ja laadukkaat liiketekniikat ovat minulle kaiken perusta, ja fyssarina takataskustani löytyy aina tapoja skaalata treeni jokaiselle sopivaksi. Kun perusjutut on hallussa ja kunnossa, kannustan rohkeasti haastamaan tekemistä.
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Valmentajana haluan luoda innostavan ja turvallisen ilmapiirin oppia uutta sekä antaa treenaajille työkalut ja rohkeuden ylittää itsensä. CrossFitin ydin on minulle onnistumisen kokemuksissa ja liikkumisen ilossa, joka syntyy uusien taitojen oppimisesta sekä kehittymisestä. Tavoitteeni on, että jokainen lähtee treeneistä hyvällä fiiliksellä, tuntien itsensä vahvaksi ja itsevarmaksi.
Jokin fakta minusta.
- CrossFit on kulkenut mukana reissuilla ympäri maailmaa, ja olen käynyt saleilla kaikkiaan 12 eri maassa. Olen se tyyppi, joka päätyy tekemään burpeita Italian Alpeilla laskettelurinteessä, koska pitäähän korkean paikan leiristä ottaa ilo irti! :D TAI: Olen rauhallinen ja rauhaa rakastava tyyppi, mutta hermostun, jos joku kutsuu elokuuta syyskuukaudeksi!
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Parasta CrossFitissa ovat ehdottomasti ihmiset ja yhteisö, jonka kanssa jaetaan niin ilot ja surut, kuin hikisimmät jumpatkin. Porukassa tulee haastettua itseään eri tavalla ja samalla treenaaminen on hauskaa. Treeneissä tykkään erityisesti voimisteluliikkeistä ja nopeista, räjähtävistä jumpista. Sen sijaan pitkät kestävyysjumpat eivät niinkään ole omalla mukavuusalueellani, mutta onneksi treenikavereiden kanssa niistäkin selviää!
Rami
Kuka/millainen olen?
- Urheilusta tykkäävä, lajista riippumatta.
Miten ja miksi valmennan?
- Tiukka, rehellinen ja rento valmennustyyli. Antamaan eväitä urheilijoille kehittymiseen ja luoda tunne, että mikään ei ole mahdotonta.
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Ettei paikalle tuleminen ollut ajan hukkaa.
Jokin fakta minusta.
- Olen tehnyt 1000 burpeeta aikaa vastaan.
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Aina on joku asia missä voisi olla parempi.
Anssi
Kuka/millainen olen?
- Lajin pitkäaikainen harrastaja, entinen urheilija. Positiivisuus ja iloisuus, ei hampaat irvessä tekevät elämästä mukavaa - toimii myös harjoittelussa.
Miten ja miksi valmennan?
- Olen keskusteleva ja perusteleva. Haluan valmentaa ihmisiä ymmärtämään urheilun olevan osa elämää, ei koko elämä. Haluan, että eri elämäntilanteissa ihmiset ymmärtävät säädellä treenien kuormaa sopivaksi kulloiseenkin hetkeen. Haluan ihmisen tuntevan onnistuneensa jokaisessa treenissä
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Haluan jäsenen palaavan huomenna uudelleen.
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Yhteisö ilman hierarkiaa ja CrossFit Hämeenlinnan terve treenikulttuuri.
Henna
Kuka/millainen olen?
- Olen Henna, Juniori- ja Naperoryhmien valmentaja. Äiti, vaimo, fysioterapeutti ja opiskelija. Entinen kilpalentopalloilija, nykyinen CrossFit-harrastaja, joka pyrkii kehittymään vanhenemisesta huolimatta. Heikkoutena voimisteluliikkeet, mutta onneksi aina voi kyykätä.
Miten ja miksi valmennan?
- Valmennan pienimpien lasten ryhmissä, joissa ensisijaisesti tavoitteenani on tuottaa lapsille onnistumisia ja liikunnan iloa turvallisesti. On mahtavaa nähdä lasten kehittyvän erilaisissa taidoissa ja saavan itseluottamusta onnistumisten kautta. Ryhmässä kunnioitetaan kaveria antamalla treenirauha, mutta tervehenkinen kisailu on sallittua.
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Toivon, että lapset lähtevät treeneistä hikisinä ja onnellisina haastettuaan itseään sopivasti. Tärkeintä on, että lapsilla on kivaa treeneissä.
Jokin fakta minusta.
- Olen voittanut Regionals-tason urheilijan assault bike -sprintissä (vahingossa).
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Parasta CrossFitissä on ihmiset, yhdessä treenaaminen ja kyykkääminen. Käsipainorinnallevedot olis voinu jättää keksimättä.
Sonja
Kuka/millainen olen?
- Olen masterssarjan kuntoilija, vuorotyöntekijä ja rutiineista pitävä ihminen
Miten ja miksi valmennan?
- Kansanterveydellisistä syistä
Mitä haluan antaa valmennettaville?
- Päivän tunnin jolloin ei tarvitse ajatella muita asioita
Jokin fakta minusta.
- Aloitin cf-treenin 2011 normaalilla kuntosalilla ja aiheutin hämmennystä ympärilläni
Parasta/vähiten kivaa CrossFitissä?
- Parasta monipuolisuus, vähiten kivaa ettei kaikessa voi olla hyvä